loading...
game
farshad بازدید : 29 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دو بازی Fallout و سری The Elder Scrolls از بزرگترین عناوین Bethesda هستند كه از كیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به خوبی سبك RPG غربی را درك می كنند. پس از موفقیت Oblivion، تاد هاوارد (Todd Howard) خالق این بازی مشغول كار روی Fallout 3 شد و درست پس از پایان آن پروژه، Bethesda با موتور جدید خود كار ساخت نسخه پنج از سری The Elder Scrolls را با نام Skyrim آغاز كرد. نمایش بازی از مقاطع كوهستانی آغاز می شود، تاد هاوارد می گوید بازی محیط بسیار بزرگی دارد كه شما می توانید در آن هر كسی كه می خواهید باشید و هر كاری كه دوست داشتید، انجام دهید. آن ها تمام توان خود را در بخش گرافیكی بازی به كار برده اند تا Skyrim یكی از بهترین عناوین بازار از لحاظ بصری باشد.

هاوارد می گوید ما می خواستیم دیوانه وار روی جزئیات (از كوچك ترین علف ها تا نوك یك قله) كار كنیم. همانند Fallout، شما توانایی بازی از دید سوم-شخص را هم دارید. در حالیكه نما در Fallout و Oblivion به خاطر انیمیشن های ضعیف شخصیت اول خیلی پر طرفدار نبود (دقت كنید كه اصالت این سری در نمای اول شخص است)، اینبار در Skyrim یك سیستم كاملاً جدید برای این بخش طراحی شده كه به قول سازندگان حتی می تواند با بزرگان سبك سوم-شخص هم رقابت كند. حتی ماهیچه ها و لباس های شخصیت اصلی تكان می خورند و مبنی بر نوع سلاحی كه در دست دارید، انیمیشن های شخصیت شما تغییر می كنند. حركات در مبارزات هم واقعاً خیره كننده است.

واقعاً این موضوع خیلی جالب است كه Behtesda تا این حد توانسته نمای سوم-شخص را بهینه كند. نمای اول-شخص همان دوربین آشنای Oblivion است كه سپر در سمت چپ و شمشیر در سمت راست قرار دارد و حتی می توانید جای آن ها را با هم تغییر دهید. می توانید به جای هر كدام از این اسلحه ها از جادو هم استفاده كنید كه شبیه به BioShock كار شده است. قابلیت های زیادی (از مداوا كردن خودتان و دیگران تا حملات كشنده) با استفاده از این جادوها دارید. حتی می توانید از دو دست برای جادو استفاده كنید كه كلاً با این موضوع كلاس شما به جادوگری تغییر می كند.

با دكمه LT (در نسخه X360) می توانید با دست چپ جادو كنید و با RT با دست راست و اگر با هم این دو را تركیب كنید، فنون چندضرب انجام می دهید. نمایش بازی به بالای قله می رود كه بسیار سرد و برفی است. برف بسیار زیبا طراحی شده و جلوه ذرات برف خیلی روان و شلوغ در تصویر می پیچد، به طوری كه واقعاً احساس سرما می كنید. هاوارد می گوید اینجا یكی از 150 سیاه چاله های بازی قرار دارد كه واقعاً رقم بالایی است. تصور كنید این سیاه چال ها چقدر می توانند بزرگ و پر از راه های مختلف باشند و این فقط ساختار زیرین سرزمین بازی را تشكیل می دهد كه با جمع كردن این اعداد و مقیاس، متوجه عظمت دنیای Skyrim می شویم. نمای سیاه چال، همان جو بازی های RPG را دارد و لایه های نور به زیبایی از لا به لای غار می تابد و باد، تكه های برف را به اطراف پخش می كند.

هاوارد می گوید ما سعی كردیم تمام سبك ها را با هم تركیب كنیم. یكی از این سبك ها مخفی كاری است كه خیلی عمیق تر و جالب تر در این شماره به كار رفته است. بازی نمای سوم-شخص پیدا می كند و ما مشاهده می كنیم كه شخصیت اول بازی با احتیاط و به حالت خم شده حركت می كند. پشت اجسام پنهان می شوید و دوربین دوباره به نمای اول-شخص برمی گردد و حال با یك تیر و كمان، تیری به قلب یكی از دشمنان شلیك می كنیم و به سرعت یكی دیگر از آن ها را از پا درمی آوریم. نمایش بعدی یك نبرد است كه در آن شخصیت اول دو شمشیر در دست گرفته و باید با تركیب درست آن ها به دشمن ضربه بزند. دشمن یك سپر در دست دارد، پس به این راحتی نمی توان به او صدمه زد.

باید صبر كنید تا او حركتش را انجام دهد و سپس در حالیكه گارد می گیرد، ضربه را به شانه او بزنید. شخصیت اول یك جادوی گیج كننده تولید می كند كه حواس دشمن را پرت می كند و حال فرصت خوبی برای ضربه زدن است و طی یك حركت تمام کننده با یك انیمیشن زیبا و البته خشن، دشمن را از نابود می کند. كمی جلوتر، مرده ها از قبرهای خود بیرون می آیند و شما می توانید با جادوی آتش، آن ها را مشتعل كنید. استفاده از جادو بسیار لذت بخش و خیلی شبیه به BioShock كار شده است. اگر در غاری تاریك هستید، می توانید با چوب دستی خود كه شبیه به چوب گندالف (Gandalf) در ارباب حلقه ها هست، گلوله های نور شلیك كنید و راه را پیش ببرید.

نمایش بعدی، یك چوپان را نشان می دهد كه گله ای از ماموت دارد. ماموت ها با شما كاری ندارند، ولی شخصیت اصلی با چماق خود ضربه ای به یكی از آن ها می زند و باعث خشمگین شدن ماموت می شود. از طرفی چوپان هم به شما حمله ور می شود. شما می توانید همانند اژدها از دهان خود آتش تولید كنید كه بسیار جالب است. ناگهان یك اژدهای بسیار بزرگ در صفحه ظاهر می شود و چوپان را از زمین بلند کرده و در ارتفاع بسیار بالا او را رها می کند. هاوارد می گوید ظاهر شدن این اژدهایان در بازی كاملاً داینامیك و اتفاقی است كه می تواند به دشمن آسیب بزند و البته به شما هم حمله ور می شوند. اژدها یا در هوا و یا روی زمین، شما را با آتش مورد حمله قرار می دهد و خوشبختانه یك مأمور امنیتی در آن نزدیكی است كه با تیر و كمان به ما كمك می كند كه اژدها را بكشیم.

پس از یك نبرد سخت، اژدها از بین می رود و شما روح او را بدست می آورید كه نتیجه، کسب قدرت و توانایی های بیشتر است. اژدهایی دیگر در صفحه ظاهر می شود و شخصیت اصلی طی یك حركت، هوا را طوفانی می كند و ناگهان ابرهای سیاه در آسمان ظاهر می شوند و باران می بارد و رعد برق های مهیب به اژدها برخورد می كنند. تغییر ناگهانی محیط و آب و هوا واقعاً خیره كننده است و نشان دهنده قدرت موتور بازی است. پس از به زمین زدن این اژدها، بازی سوم-شخص می شود و ما طی یك سری انیمیشن دیدنی، مشاهده می كنیم كه شخصیت اصلی با تبر خود بر فرق سر اژدها می كوبد. نمایش Skyrim امسال واقعاً عالی بود. گرافیك بازی و جزئیات، مثال زدنی هستند و فریم بازی بالا است. قابلیت های بسیار جدیدی در بازی به كار رفته و مسلماً امسال Skyrim یكی از بزرگترین شانس های بهترین بازی سال شدن را دارد.

برچسب ها The Elder Scrolls V: Skyrim ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 34
  • بازدید کلی : 1,885