loading...
game
farshad بازدید : 23 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آیا طرفداران سری بازی های Silent Hill می توانند هنوز به بازی محبوبشان امیدوار باشند، یا اینکه Silent Hill: Downpour عنوانی نه چندان موفق خواهد شد؟ برای اینکه طرفداران این سری از بازی ها اطلاعات تازه ای از نسخه جدید Silent Hill بدست بیاورند، تهیه کنندگان عنوان Downpour درباره جو بازی، رقابت های موجود در آن، موسیقی های ساخته شده و حالت اول-شخص آن صحبت کرده اند. اینکه فکر کنیم سقوط سری بازی های Silent Hill موضوع کوچکی است، بسیار سخت است. خیلی از بازیکنان می خواهند دوباره بازی ای را با فضای نسخه سوم تجربه کنند و خیلی ها می خواهند دوباره شاهد بازی ای با حال و هوای نسخه دوم باشند.

برای طرفدران اصلی این سری از بازی ها بسیار سخت است که ببینند بازی از کشور اصلی اش ژاپن دور می شود و به دست سازندگان غربی در حال ساخت است. نسخه سال 2008 این سری از بازی ها که Homecoming نام داشت و به وسیله استودیوی کالیفرنیایی Double Helix ساخته شده بود، نتوانست موفقیت نسخه های قبلی را تکرار کند. اما استودیوی بازیسازی Climax که بازی Shattered Memories را برای PSP ،PS2 و Wii عرضه کرد، نشان داد که هنوز می توان نسخه خوبی از این سری از بازی ها را به بازار روانه کرد. هم اکنون نیز استودیوی بازیسازی Vatra Games که در جمهوری چک قرار دارد، در حال ساخت بازی Silent Hill: Downpour است. بازی ای که قرار است پاییز امسال برای Xbox 360 و PS3 عرضه شود.

اکنون زمان آن فرا رسیده که سرها را بالا بگیریم و با حقیقت های جدی ای روبرو شویم. آقای دوین شاتسکی (Devin Shatsky) تهیه کننده Downpour درباره این بازی می گوید: "بگذارید صحبت هایم را با چیزهایی شروع کنم که خیلی از طرفداران این بازی هنوز آن را درک نکرده اند. دیگر تیم رویایی Team Silent که روی نسخه های قبلی این سری از بازی ها کار می کردند، وجود ندارند." در حقیقت سازنده اصلی این سری از بازی ها که آقای کئیچیرو تویوما (Keiichiro Toyoma) بود به جز نسخه اول، روی عنوان های بعدی به طور مستقیم کار نکرد و پس از ساخت نسخه اول، سری بازی های Siren را ساخت.

واقعیت این است که سه نفر به طور ثابت روی نسخه های 1 تا 3 کار کردند که آن ها، هیرویوکی اُواکو (Hiroyuki Owaku)، ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) و آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) بودند. البته از بین این سه نفر، آقای یامائوکا تنها کسی بود که روی نسخه چهارم هم کار کرد. زمانی که عنوانی با این سابقه عمیق را پیش رو دارید، که چیزی شبیه به یک اسطوره می ماند، استودیوی بازیسازی Vatra می داند که چه چیزی را به مخاطبانش نشان دهد." تهیه کننده دیگر بازی، آقای تام هولت (Tomm Hulett) نیز می گوید: "برای ما این موضوع مهم است که طرفداران به یاد داشته باشند که گر چه این بازی خارج از کمپانی Konami در دست ساخت است، اما هر چیز کوچکی که در بازی قرار می گیرد، از سوی آن ها تأیید می شود. Konami در ساخت این بازی نقش پر رنگی را به عنوان یک سازنده ایفا می کند.

ما تنها به یک چک سفید امضا و بدون نظارت آن ها کار ساخت این عنوان را به دست نگرفتیم. برای Konami بسیار مهم است که سری محبوب Silent Hill دوباره به دوران اوجش بازگردد. پس ما هم به آن ها اطمینان دادیم که این کار را برای آن ها انجام خواهیم داد." طرفداران این سری بازی ها نگران هستند که گیم پلی بازی و احساسی که در آن قرار دارد، دست خوش تغییراتی شده اند که به دلیل تغییر فضای کلی بازی صورت گرفته است. اما آقای شاتسکی اطمینان می دهد که این عنوان از تعادل خوبی در بین همه قست ها برخوردار است. او در صحبت های دیگری می گوید که در بازی Shattered Memories آن ها موجودی را خلق کردند که کشته نمی شود و حس ترس را به خوبی به بازیکنان منتقل می کرد.

به همین دلیل بازیکنان به سرعت از دست آن فرار می کردند. زمانی که خیلی از بازیکنان از این گیم پلی به شدت راضی بودند، ما می دانستیم که آن ها می خواهند تجربه مبارزه در این حالت را هم بدست بیاورند. پس ما در Downpour کاری کردیم که بازیکنان حس آن بازی را هم در دنیای این بازی احساس کنند. کاری که اصلاً آسان نبود. این سری از بازی ها آهنگسازی مانند آکیرا یامائوکا را در کنار خود دیده است. زمانی که برای این سری از بازی ها از همان اول آهنگسازی کرده باشید و بهترین آثارتان در بازی ای مانند Silent Hill 3 شنیده شود، باعث می شود که آقای یامائوکا کار آهنگسازی بازی Shattered Memories را هم انجام دهد.

او پس از آهنگسازی آن بازی کمپانی Konami را ترک کرد و به سودا 51 (Goichi Suda) در استودیوی بازیسازی Grasshopper پیوست و اکنون مشغول آهنگسازی برای بازی Shadows of the Damned است. اما بازی بزرگ، نام بزرگ هم می خواهد. به همین دلیل آقای دنیل لیچ (Daniel Lich) که کار ساخت موسیقی سریال Dexter را انجام داده به تیم سازنده بازی Silent Hill: Downpour اضافه شده است. شاتسکی می گوید که آقای لیچ یکی از کسانی که بود که آن ها می خواستند کار آهنگسازی این بازی را انجام دهد. تعداد کمی از افردا کمپانی Konami از جمله خودم، از طرفداران بزرگ سریال Dexter هستیم و واقعاً از موسیقی های این سریال لذت می بریم.

همین موضوع باعث شد که ما از او برای ساخت موسیقی های این بازی دعوت کنیم. من خیلی خوشحالم که او را در اختیار داریم. چون موسیقی هایی که او می سازد، از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. کار کردن با دنیل افتخار بزرگی برای ما به حساب می آید و سبک کاری او به این سری از بازی ها بسیار شبیه است. به نظر من طرفداران از موسیقی های بازی بسیار راضی خواهند بود. آقای هولت در ادامه صحبت هایش می گوید که بازی Silent Hill: Downpour  میان دو المان کلیدی که یکی جو و فضای کلی و دیگری شناور شدن در این فضا است، می چرخد. بازی، بیشتر شامل چیزهایی است که باعث می شوند شما در هر بیست ثانیه با یک موجود مبارزه کنید.

در اکثر بازی های اکشن-ترسناک، بیشتر دشمنان را زامبی ها و کسانی تشکیل می دهند که کاملاً مشخص است که می خواهند به شما حمله کنند. به هر حال در سری بازی های Silent Hill هم باید به شکلی مرموز به گوشه و کنار سر بزنید و هر لحظه منتظر حمله چیزی باشید که ممکن است در یکی از گوشه ها مخفی شده باشد. در همین حال، ما هیولاهای بسیار ترسناکی را در بازی طراحی کرده ایم که شما را در لحظه های مختلف تا حد مرگ می ترسانند و ذهن شما را به شدت درگیر خودشان می کنند. آقای هولت صحبت هایش را اینگونه ادامه می دهد که: "بیشتر تنش هایی که بازیکنان در این عنوان با آن مواجه خواهند شد، ناشی از ترس خودشان هستند.

اگر در این بازی زامبی قرار می دادیم، مسلماً آن ها نمی ترسیدند، اما ترس این بازی علمی است و آن ها به همین دلیل می ترسند، چرا که ترس این سری از بازیها چیزی نیست که قبلا آنها تجربه کرده باشند. آقای شاتسکی اینبار درباره خط داستانی بازی توضیح می دهد. او می گوید که: "تنها نسخه از سری بازی های Silent Hill که با بازی های قبلی ارتباط داستانی نداشت، نسخه قبلی این سری از بازی ها بود. اینجا بود که ما هم تصمیم گرفتیم داستان جدایی را برای این بازی خلق کنیم که تنها شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک Silent Hill را در بر داشته باشد. آقای هولت هم در ادامه صحبت های شاتسکی می گوید: "ما می خواستیم بازی از نظر احساسی به SH2 بسیار نزدیک باشد، اما به این موضوع توجه کردیم که ممکن است بعضی از بازیکنان از این نزدیکی زیاد خوشحال نشوند و بگویند که این کار بی معنی است.

این موضوع بسیار منصفانه بود. به هر حال Downpour یک Homecoming دیگر نخواهد بود و نمی خواهیم که بازی ما یک کپی برداری از SH2 باشد. برای همین پیچش های داستانی باعث شده که این بازی کاملاً جدید باشد. Downpour به این دلیل به عنوان SH2 نزدیک است که آن نسخه در شهر Silent Hill و مردی که خودش را در آن شهر پیدا کرده بود، در جریان بود. تیم قدیمی SH به دفعات به این موضوع اشاره کرده بودند که این سری از بازی ها درباره این شهر است و درباره کسانی که داستانشان در این شهر روایت می شوند، نیست و داستان تمام آن نفرات در آن بازی ها به پایان می رسید." سبک بازی های ترسناک بعد از Homecoming که در سال 2008 عرضه شد، به شکل کاملاً کلی تغییر کرد.

از آن سال به بعد ما نسخه جدیدی از سری بازی های Resident Evil را دیدیم که کلاً فضای جدیدی را به وجود آورده بود، اما اکنون بهترین بازی ای که می توان در سبک ترسناک پیدا کرد، بازی Dead Space است. شاتسکی در اینباره می گوید که بازی های ترسناک-اکشنی مانند Resident Evil و Dead Space اکنون زیر نظر طرفداران این سبک از بازی ها هستند و به همین دلیل بازار آن بازی ها موفق تر است. ما برای اینکه در این مبارزه پیروز شویم، می خواهیم یک نسخه خوب از سری بازی های Silent Hill را راهی بازارکنیم. به همین دلیل موضوعات روانشناسانه را در جو بازی قرار دادیم. چیزی که به نظر من چند سال دیگر به شدت مورد توجه بازیکنان قرار می گیرد و بعد از آن بازی های اینچنینی بیشتر می شوند."

هولت می گوید: "هیچ ژانری در سبک خودش محبوس نمی ماند. این طبیعی است که همه سبک ها بزرگ تر شوند. هر بازی تیراندازی ای، یک اشکن اول-شخص نیست و هر بازی نقش آفرینی ای دارای داستان خطی و یا سیستم مبارزه نوبتی نخواهد بود. اگر چنین موضوعی در بازی های ترسناک هم اتفاق بی افتد، باعث می شود که ما شاهد چیزهای جدیدی در این سبک باشیم. در حال حاضر چقدر سازندگان در سبک ترسناک تحقیق می کنند؟ شاید هیچی، اما ما سعی داریم چیزی فراتر از یک شاتگان و زامبی ها را به نمایش دربیاوریم."

هولت در صحبت هایش به این موضوع اشاره کرد که آقای شینجی هیرانو (Shinji Hirano) رئیس کمپانی Konami می گوید که بازی Downpour دارای یک گیم پلی منحصر به فرد است و می توان حس طبیعی بودن را در آن تجربه کرد. هولت می گوید که این سری از بازی ها به یک الگوی قدیمی چسبیده اند. به همین دلیل سیستم مبارزه ها در بازی Homecoming بد بود. حتی نسخه Wii بازی Shattered Memories هم دارای گیم پلی خوبی نبود. امیدوارم که در Downpour همه چیز حس طبیعی داشته باشد تا بتوان سبک قدیمی این سری از بازی ها را پشت سر گذاشت. برای اینکه جو خوبی به بازی ببخشیم، بسیار حساس بودیم.

اما این بازی قرار نیست نکته های مثبت نسخه های قبل را خراب کند. ما در این بازی دوربین را خیلی بهتر کردیم تا بازیکنان احساس جدیدی را در آن تجربه کنند. قبلاً شایعه شده بود که بازی به صورت اول-شخص ساخته می شود. این موضوع به زمانی برمی گردد که بازی تازه معرفی شده بود و بازیکنان به شدت تشنه اطلاعاتی از آن بودند. به همین دلیل به پروفایل سازندگان استودیوی Vatra رفتند و دیدند که اشاره هایی به ساخت یک بازی اول-شخص در آنجا به چشم می خورد. آن ها با دیدن این موضوع فکر کردند که بازی یک عنوان اول-شخص خواهد بود، اما من به شما اطمینان می دهم که این بازی هرگز یک عنوان اول-شخص نخواهد بود. المان های اول-شخص در بازی Shattered Memories هم وجود داشتند، اما آن بازی از معدود عنوان هایی بود که چیزهای جذاب زیادی در خودش داشت. این موضوع دلیل نمی شود که برای جذاب شدن Downpour هم همان کارها صورت بگیرند یا کنترلرهای Kinect و Move به بازی اضافه شوند. این ها چیزهایی هستند که هنوز نمی توان آن را در این سری از بازی ها قرار داد. با توجه به صحبت هایی که سازندگان درباره این بازی کرده اند، می توان امیدوار بود که سری بازی های Silent Hill به روزهای اوجشان بازمی گردند. حداقل به نظر می رسد که سازندگان به این موضوع ایمان دارند.

برچسب ها silent Hill ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 1,867