loading...
game
farshad بازدید : 23 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

انیمیشن های مطرح سینما همیشه با یک بازی کامپیوتری همراه هستند. زمانی که استودیوهایی مانند DreamWorks و Pixar برای ساختن بهترین انیمشین های دنیا با هم مبارزه می کنند، گروهی دیگر هم مشغول ساخت بازی از روی آثار آن ها هستند. یکی دیگر از عنوان هایی که قرار است تا مدتی دیگر راهی بازار شود، نسخه دوم بازی Kung Fu Panda است. سه سال پیش نسخه اول این انیمیشن توانست به عنوان خوب و قابل توجهی تبدیل شود و حتی بازی نسبتاً خوبی هم از روی آن ساخته شده بود. حال باید دید بازی بعدی به یک عنوان قابل بازی تبدیل خواهد شد یا خیر. تا کنون اطلاعات چندانی از داستان این بازی منتشر نشده و سازندگان خیلی سعی کرده اند که ماجراهای بازی قبل از عرضه آن بازگو نشوند. اما از اندک اطلاعاتی که درباره بازی منتشر شده، مشخص شده که داستان بازی بعد از ماجراهای دو انیمیشن اصلی این عنوان خواهد بود. جایی که پو (Po) و پنج مبارز دیگر نبرد جدیدی را در پیش خواهند داشت. سازندگان این عنوان با به نمایش درآوردن نسخه Xbox 360 این بازی، به گروهی از بازیکنان این اجازه را دادند که کمی این عنوان را از نزدیک تجربه کنند. البته نمایش نسخه Xbox 360 این عنوان به این دلیل بود که بازی از قابلیت های Kinect هم پشتیبانی می کند. در این نمایش کوتاه که فقط هم با Kinect قابل بازی بود، بیشتر مینی گیم هایی به نمایش درآمدند که می شد آن ها را به وسیله این کنترلر حسی بازی کرد. یکی از این قسمت ها Free Fight نام داشت.

قبل از شروع این قسمت، باید یک نیم نگاهی هم به راهنماها می شد که به بازیکن یاد می دادند چگونه بازی را کنترل کند. برای کنترل بازی مشکل چندانی نخواهید داشت، چرا که همه چیز بسیار ساده بیان خواهند شد. بعد از راهنمایی های اولیه، گروهی از سوسمارهای خشمگین به نمایش درآمدند که پو باید دمار از روزگار آن ها در می آورد. البته تعداد زیاد این سوسمارها دلیل بر این نبود که باید با همه آن ها در یک لحظه مبارزه کرد. بازی به شکلی طراحی شده که در هر لحظه با یک سوسمار مبارزه خواهید کرد. حتی در بالاترین درجه سختی هم شاهد این موضوع خواهید بود. نحوه مبارزه های بازی اصلاً چیز جالب توجهی را در خودش قرار نداده و کاملاً معمولی به نظر می رسیدند. در زمانی که مشغول مبارزه بودید، بازی به شما حرکات جدید معرفی خواهد کرد که باید آن ها را با توجه به Iconهایی که روی صفحه به نمایش درخواهند آمد، انجام دهید.

در برخی موارد بازی به شکلی ادامه پیدا می کند که باید در یک لحظه سه-چهار حمله را دفع کنید و دوباره مبارزه کنید. البته باید به این هم اشاره کرد که برخی از فنون بازی کمی سخت هستند و اگر همان حرکات اولیه را بتوانید انجام دهید، به نوعی شاهکار کرده اید. یکی از قسمت های جدید بازی این است که در زمان مبارزه ها دوستان پو هم به بازی اضافه می شوند و فنون ترکیبی خاص خود را به نمایش درمی آورند. زمانی که شما این بازی را خریداری می کنید، مبارزه ها تنها چیزی نخواهند بود که در بازی به آن برخورد خواهید کرد. خود سازندگان بازی اعلام کردند که بیشتر مبارزه ها در حالت مینی گیم ها قرار دارند و در قسمت های اصلی کارهای بیشتری انجام خواهید داد، چون Kung Fu Panda 2 یک عنوان پلتفرمر است، تمام المان های این سبک از بازی ها در آن قرار گرفته اند. با توجه به همین نمایش کوتاهی که از بازی پخش شد، به نظر می رسد که این بازی یک عنوان بسیار جالب است که هم داستان اصلی و هم مینی گیم هایی که برای آن طراحی شده، ساعت ها بازیکنان را سرگرم خواهد کرد. این بازی یک عنوان پلتفرمر خواهد بود که در ماه ژوئن برای Xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد.

farshad بازدید : 23 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به تازگی برخی از خبرگزاری ها توانسته اند نسخه آزمایشی بازی را بازی کنند و نگاهی به دوستان، دشمنان و شخصیت های بخش تک نفره این بازی بیندازند. سری بازی های Assassin’s Creed جزو آن دسته از بازی هایی هستند که از داستان و شخصیت پردازی عمیقی برخوردارند. Revelations هم از این قاعده مستثنی نیست و حتی در برخی موارد از نسخه های قبلی بهتر شده است. در این بازی اتزیو (Ezio) در قسطنطنیه، ماجرای تازه ای را شروع می کند و در این ماجرا شخصیت های جدیدی به نمایش درمی آیند که خیلی از آن ها واقعی بوده اند. در این مقاله، ما اطلاعاتی از این افراد را جمع آوری کردیم تا شما با شخصیت های جدید بازی بیشتر آشنا شوید. اتزیو آدیتوره دا فیرنزه (Ezio Auditore da Firenze) شخصیت اصلی در بازی Assassin’s Creed II ،Brotherhood و Revelations است و همه کسانی که نسخه های قبلی را بازی کرده باشند، با سرگذشت او به خوبی آشنا هستند.

در ابتدا او قصد داشت انتقام قتل خانواده اش را بگیرد. بعد از مدتی عمویش ماریو (Mario) او را به شهر بورجیا (Borgias) می برد و از آن روز به بعد کارهای اتزیو او را مسئول خیلی از اتفاقات ناگوار می کند. در Revelations می بینیم که اتزیو برای اولین بار، به فکر زندگی اش می افتد و سوال های زیادی برای نقشی که او در زندگی داشته، برایش به وجود می آیند. راهی که او در آن قدم گذاشته، او را به یک قاتل تبدیل کرده بود و باعث شده بود که از خیلی از زیبایی های زندگی، مانند تشکیل خانواده محروم باشد. در سال 1511 که بازی Revelations از آن تاریخ شروع می شود، اتزیو رئیس گروه Assassin’s ها هست. او به اجداش نگاه می کند و جواب بسیاری از سوالاتش را در فردی به نام الطیر (Altair) پیدا می کند.



الطیر بن الاحد (Altair ibn la Ahad) شخصیت اصلی نسخه اول سری بازی های Assassin’s Creed بود که هنوز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده و هنوز بسیار مرموز است. در حالیکه نسخه PSP این سری از بازی ها اطلاعات زیادی را درباره الطیر داد، اما هنوز خیلی چیزها درباره زندگی او نامشخص هستند. حتی در Codexهای بازی Assassin’s Creed II می شد اطلاعاتی از این شخصیت بدست آورد، اما باز هم کامل نبودند. در بازی Revelations اطلاعات جدیدی از این شخصیت بدست خواهد آمد. برای اولین بار، دزموند (Desmond) کسی نیست که زندگی الطیر را می بیند و بجای او قرار می گیرد. اینبار اتزیو خودش را جای الطیر احساس می کند و خطرات او را تجربه می کند.

اتزیو در این بازی به وسیله الطیر می تواند اطلاعات گذشته مظنونش را هم ببیند. Ubisoft قول داده که در این بازی تصویر واقعی الطیر به نمایش دربیاید. سه قهرمان اصلی بازی دزموند، اتزیو و الطیر هستند و در Revelations شما در سه جهت مختلف کنترل این شخصیت ها را بدست می گیرید. در کنار این شخصیت ها، شما با چهره ها و شخصیت های جدیدی هم مواجه خواهید شد که نقش زیادی در ماجراهای اتزیو دارند. مانوئل پالائولوگوس (Manuel Palaeologos) یکی از امپراطورهای بیزانتین (Byzantine) بوده که علیه حکومت عثمانی قیام کرد. در دنیای Assassin’s Creed این شخصیت عضو امپراطوری بیزانتین است و در شهر قسطنطنیه قرار دارد و همچنین ارتباط مرموزی با گروه Templarها دارد. Ubisoft اعلام کرده که بخشی از بازی فهمیدن این موضوع است که آیا او واقعاً به امپراطوری بیزانین وفادار است یا دستورات گروه Templarها را اجرا می کند.


اکثر شخصیت هایی که در سری بازی های Assassin’s Creed وجود دارند، ریشه ای تاریخی دارند. اما سوفیا سورتو (Sofia Sorto) از معدود شخصیت هایی است که کلاً برای این بازی ساخته شده است. طرح های اولیه این شخصیت در نقاشی فردی به نام آلبرت دورر (Albert Durer) کشیده شده بود. در آن طرح، این شخصیت یک دختر جوان ویتنامی بود. در این بازی سورتو نقش عشق اتزیو را ایفا می کند. همانند اتزیو، سوفیا نیز از ایتالیا به قسطنطنیه آمده است. او از ونیز به این شهر آمده تا هم به مردم آنجا کمک کند و هم درباره آن ها اطلاعات بدست بیاورد. در بازی نحوه برخورد این دو شخصیت با یکدیگر به نمایش درمی آید و اطلاعات بیشتری از سوفیا بدست می آورید. خیلی از کسانی که با تاریخ آشنایی داشته باشند، می دانند که پرنس سلیمان (Prince Suleiman) نقش تأثیرگذاری در تایخ داشته است. او کسی بود که امپراطوری عثمانی را به قدرت رساند. در Assassin’s Creed: Revelations بازیکنان سلیمان را در سن 17 سالگی (9 سال قبل از اینکه او به قدرت برسد) مشاهده خواهند کرد. سلیمان از همان ابتدا فردی بسیار سیاستمدار بوده است.

خانواده او در جنگ هستند و پدر بزرگ او هم اکنون سلطان است و قرار است بعد از او پسر بزرگترش احمد (Ahmet) حاکم شود. پدر سلیمان، برادر جوان تر است و تفاوت های زیادی با برادر بزرگ تر دارد. بازی از جایی شروع می شود که باید برای حل مشکل این دو برادر راه چاره ای بدست بیاورید. در بازی سلیمان به دیدن اتزیو می آید و از قدرت رهبری او استفاده می کند. سلیمان از اتزیو چیزهای زیادی یاد می گیرد. زمانی که اتزیو به رهبر گروه Assassinها تبدیل می شود، همکارانی در نقاط مختلف دنیا پیدا می کند که یکی از آن ها یوسف تزیم (Yusuf Tazim) رئیس گروه Assassinها در قسطنطنیه است. از آنجایی که درجه اتزیو از او بالاتر است، این دو نفر ارتباط نزدیک و دوستانه ای با هم پیدا می کنند. یوسف Hook Bladeهایی که در بازی برای اتزیو طراحی شده را برای اولین بار به او می دهد. سلاح منحصر به فردی که روی سیستم مبارزه های اتزیو در محیط بازی تأثیرگذار است. داستان در قسمت چندنفره از اهمیت بیشتری نسبت به نسخه قبل برخوردار است. قابلیت های بعضی از شخصیت های بازی در قسمت چندنفره باز می شوند که می توانید از آن ها در قسمت تک نفره استفاده کنید.

farshad بازدید : 23 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سری بازی های The Sims همچنان راه خودشان را ادامه می دهند و بازیکنان مختلف نیز کنترل زندگی انسان های این بازی کامپیوتری را بدست می گیرند و با آن ها ارتباط برقرار می کنند. بازیکنان، همیشه در کنار این شخصیت های مجازی هستند و با آن ها در همه مراحل مانند کار، روابط اجتماعی و... همراه هستند. در چهارمین نسخه اضافه شونده بازی The Sims 3 اینبار شاهد عنوان دیگری به نام  هستیم که قسمت های جدیدی را برای طرفداران این سری از بازی ها به همراه آورده است. این نسخه، بیشتر تمرکز خودش را روی دوران نوجوانی گذاشته و شما بیشتر با شرایط این دوره سنی در این بازی روبرو خواهید شد.

به تازگی هم EA دوباره این بازی را به نمایش درآورده تا خیلی ها بتوانند با قسمت های جدید این بازی آشنا شوند. همانطور که اشاره کردیم، در این بازی شما میزبان نوجوانان هستید و دنیای آن ها را تجربه خواهید کرد. دنیایی که شخصیت های آن تجربه های زیادی را برای اولین بار بدست می آورند. در این بازی، شوخی های زیادی قرار گرفته که اکثر افراد نوجوان آن ها را انجام می دهند. تله های جالب برای کسانی که سرزده به خانه شما می آیند یا برخی از اعضای خانواده، بازی را بسیار جالب کرده اند. به طور مثال این شوخی ها می تواند شامل گذاشتن اسم های خنده دار روی افراد مختلف باشد. می توانید با تخم مرغ خانه را به گند بکشید یا از تله جالبی که خود سازندگان آن را Planting a Flaming Bag می نامند، استفاده کنید که شامل کارهای مختلفی مانند خراب کردن دستشویی، رنگ کردن پوست افرد دیگر و حمام کردن با آب رنگی می شود.

چنین شوخی های شیطنت آمیزی در نسخه های قبلی The Sims وجود داشتند، اما چون در Generations در نقش یک نوجوان قرار می گیرید، می توانید آن ها را با هیجان بیشتری انجام دهید. نوجوانانی که نهایت لذت را از این کارها می برند و اتفاقات ناشی از آن ها نیز برایشان مهم نیست. در این قسمت با انجام هر شوخی میزان Moodlet شخصیت شما پر می شود. این قسمت، المانی در سری بازی های The Sims است که در کنار سایر نیازهای او قرار دارد. در این بازی، زمانی که گرفتار یکی از این شوخی ها و تله های بامزه شدید، مقداری Moodlet بدست می آورید، اما اگر بتوانید از این شوخی ها فرار کنید و یک ضد حال اساسی به اجرا کننده آن ها بزنید، از Moodlet شما کم می شود.

از آنجایی که این گونه شوخی ها از سوی پدرها و مادرها قابل بخشش نیستند، بازی مجازات های مختلفی را برای این نوجوانان در نظر گرفته است. این بازی شامل چند حالت مختلف برای تنبیه در درجه های گوناگون است. به طور مثال می توان فرد مورد نظر را از چیزهای مورد علاقه اش محروم کرد. محرومیت از برنامه تلویزیونی مورد علاقه می تواند یکی از آن ها باشد. این مجازات ها یک محدودیت زمانی دارند و پس از به پایان رسیدن آن، دوباره روز از نو و روزی از نو! اما در زمان این تنبیه ها می توانید کارهای مخفیانه مختلفی انجام دهید. به طور مثال می توانید به طور مخفیانه از چیزی که از آن منع شده اید، استفاده کنید یا اگر خروج از خانه برایتان ممنوع شده، می توانید به طور پنهان این کار را انجام دهید.

گفته شده که در بازی قابلیتی به نام Moodlet وجود دارد. حال فکر کنید شما قربانی شوخی های زیادی شده اید و می خواهید انتقام بگیرید. اینجاست که قابلیت Rebellious به کمک شما می آید، اما این قابلیت به شما اجازه می دهد که کارهای ممنوع دیگری هم انجام دهید. به طور مثال می توانید تکالیف خود را از روی شخص دیگری کپی کنید یا برای خود خالکوبی کنید. همچنین می توانید کارهای دیگری هم انجام دهید که جزو قسمت Beg for Forgiveness هستند و بیشتر به درد کسانی می خورند که قبلاً با شما شوخی های بدی داشته اند. این بازی فقط شامل کارهای روزمره و خوشگذرانی نوجوان ها نمی شود. این عنوان به شما این فرصت را می دهد که نوجوانان را به محیط های اجتماعی ببرید و آن ها را میان مردم و در مهمانی های مختلف قرار دهید. ارتباط با بچه های همسایه و شرکت در مهمانی هایی که همه دوستانتان دور هم جمع شده اند، از جمله این کارها هستند.

در مواقعی پیش می آید که والدین چندین خانواده به تعطیلات می روند و فرزندان را در خانه تنها می گذارند. اینجاست که می توانید قسمت های جدیدی را در این بازی امتحان کنید. قسمت هایی که یکی از آن ها سیستم جدید مهمانی در خانه است. سیستمی که به وسیله تلفن و راه های دیگر می توانید دوستانتان را به مهمانی دعوت کنید. همچنین می توانید مهمانی را با قابلیت Break Up Party به هم بزنید تا قبل از اینکه پلیس به خانه شما بیاید، همه آنجا را ترک کرده باشند. از دیگر کارهایی که این نوجوانان می توانند انجام دهند، کلاس ها  و فعالیت های مختلفی است که بعد از مدرسه می توانند به انجام آن ها بپردازند. رفتن به کلوپ های ورزشی و موسیقی، بخشی از این فعالیت ها هستند که باعث شکوفا شدن استعداد این شخصیت ها می شوند. این بازی تجربه جدیدی از دنیای نوجوانان را به نمایش درمی آورد. دوره ای که خیلی ها آن را پشت سر گذاشته اند یا در حال سپری کردن آن هستند. بازی The Sims 3: Generations مدتی دیگر برای PC عرضه خواهد شد.

farshad بازدید : 33 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قسمت دوم آخرین بازی از این سری خواهد بود که همزمان با قسمت دوم فیلم آن وارد بازار می شود. این نسخه بر خلاف عنوان قبلی، تغییرات متعددی داشته تا ناکامی های آن نسخه را جبران کند و به بازیکنان تجربه ای منحصر به فرد بدهد. حداقل به عنوان آخرین نسخه از این سری از بازی ها که از روی فیلم ساخته می شوند، بازیکنان و طرفدران این داستان مشهور، دوست دارند که با بازی خوبی روبرو باشند.

داستان از چه قرار است؟


در قسمت اول، بازی تا جایی پیش رفت که لرد ولدمورت (Lord Voldemort) ابر چوبدستی جادویی را بدست آورد تا به وسیله آن بتواند هری را از بین ببرد. هری هم به همراه دوستان وفادارش رون (Ron) و هرماینی (Hermione)، دنبال جان پیچ هایی هستند که با از بین آن ها می توانند ولدمورت را از بین ببرند. در این قسمت، ادامه ماجرا دنبال می شود و بازیکنان سرانجام به پایان این نبرد حماسی می رسند. از داستان بازی چیزی نمی گوییم، چرا که ممکن است هیجان آن از بین برود. سازندگان، داستان این نسخه را خطی کرده اند و دیگر مراحل فرعی ای که در نسخه قبل شاهد آن ها بودیم را در این بازی نخواهیم دید. داستان اینبار بیش از سایر نسخه ها به فیلم نزدیک است و به همین دلیل می توان گفت که شما در بازی، فیلم را تجربه خواهید کرد. در این نسخه شما فقط کنترل هری را به دست نمی گیرید و می توانید با دیگر شخصیت های بازی هم بازی کنید. امکان فوق العاده ای که من خیلی از آن خوشم آمده است.

مرا پوشش بده


یکی از بخش هایی که در قسمت اول Deathly Hollows خیلی بد کار شده بود، سیستم پنهان شدن پشت اجسام مختلف بود. البته این موضوع برای اولین بار هم در این سری از بازی ها دیده می شود و سازندگان تجربه ساخت چنین قسمت هایی را نداشتند. نکته جالب در آن بازی این بود که حتی اگر جان پناهی هم پیدا نمی شد، بازیکنان با جادوی Protego می توانستند برای خود سپری دفاعی درست کنند که آن ها را از جادوی دشمن محفوظ نگه می داشت. اما مشکل اینجا بود که در هنگام اجرای این جادو نمی توانستید حرکت کنید و در یک جا می ماندید.

چیزی که در قسمت دوم Deathly Hollows بهتر شده، همین موضوع است. در این شماره هری بیشتر در خطر قرار می گیرد و اجرای جادوی Protego دیگر به معنی ماندن در یک جا نیست. زمانی که این جادو را اجرا می کنید، می توانید شخصیت بازی را حرکت دهید و او را به قسمت های مختلف ببرید. این موضوع واقعاً کمک بزرگی به بازی کرده و کنترل آن را برای بازیکنان جذاب تر کرده است. یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که برای سیستم پناه گرفتن این بازی طراحی شده، امکان Teleport کردن است. زمانی که میان حملات دشمن قرار گرفته اید، و پناهگاهی برای خود پیدا نمی کنید، می توانید Teleport کنید. پنهان شدن پشت اجسام مختلف و حمله کردن به دشمنان باعث می شود که حس سوم-شخص بودن بازی بیشتر شود.

من را با بهترین ضربه ات بزن!


جادوی هایی که در نسخه اول دیده شدند، در بازی ای که تابستان راهی بازار می شود، وجود نخواهند داشت. در این بازی هر دکمه یک جادوی متفاوت اجرا می کند. همچنین هر دکمه جادوی دومی را هم اجرا می کند که برای استفاده از آن ها باید دکمه مربوطه را دوبار پشت سر هم بزنید. به طور مثال برای اجرای جادوی Expelliarmus باید دکمه X (در نسخه 360) را یکبار بزنید، اما گر بخواهید جادوی Petrificus Totalus را اجرا کنید، باید دوبار به سرعت X را فشار دهید. شاید این موضوع در ابتدا آزاد دهنده جلوه کند، اما به سرعت عادی می شود و شما به آن عادت می کنید. این سیستم به صورتی طراحی شده که به سرعت به ذهن سپرده می شود.

جادوی جدیدی که در بازی قرار گرفته، برای زمانی است که دشمن از سپر Protego استفاده می کند و شما می خواهید جادوی Expelliarmus را روی آن اجرا کنید. تمام جادوها به همین صورت طراحی شده اند که با زدن دوبار دکمه مورد نظر می توانید حالت مختلفی را شاهد باشید. تمام جادوها را به سرعت یاد می گیرید و به مشکل برنمی خورید. کسانی که نسخه آزمایشی Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 را بازی کرده بودند، به این موضوع اشاره کردند که گیم پلی بازی بسیار بهتر از شما قبل شده است. کار با جادوهای مختلف، بازی را بسیار هیجان انگیز کرده و این موضوع به یکی از نقاط قوت آن تبدیل شده است. همچنین سیستم کاور گیری جدید باعث شده که بتوانید مرگ خواران را راحت تر از بین ببرید. این بازی در تابستان برای Xbox 360 ،PS3 و PC راهی بازار خواهد شد.

farshad بازدید : 32 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به تازگی نسخه جدید یكی از زیباترین سری بازی های نسل قبل، یعنی Hitman تأیید شد. چهار نسخه این بازی بیش از 10 میلیون فروش داشته و اینبار IO Interactive حتی قصد دارد تا در سال 2012 مخاطبان بیشتری را با این بازی آشنا كند. آقای توره بلیستاد (Tore Blystad) كارگردان Hitman: Absolution می گوید كه قرار است این بازی در E3 امسال به طور مفصل معرفی شود. او می گوید: "Hitmanهای قبلی بازی های خیلی سختی بودند و سلیقه های خاصی را به خود جذب می كردند. بزرگترین چالشی كه ما داشتیم، این بود كه بازی را بسیار وسیع تر كنیم تا آسان تر بازی شود و خیلی روان تر باشد. اما هنوز بازی كاملاً قوی است و مخاطبان Hardcore را راضی می كند.

ما نمی خواهیم هواداران بسیار وفادار خود كه چندین سال با ما بودند را از دست بدهیم." پنج سال از آخرین بازدید خود با قاتل طاس كه Agent 47 نامیده می شود می گذرد. در آن زمان استودیو با ارائه یك تكنولوژی جدید و روایت زیبای داستان، عنوانی بسیار زیبا خلق كرد. داستان نسخه قبل طوری تمام شد كه هم پلیس و هم Agency به دنبال 47 می گردند تا او را بكشند. IO Interactive موتور Glacier 2 را طراحی كرده تا Hitman جدید را با آن بسازد. بازی در آمریكا اتفاق می افتد و یكی از مراحل ابتدایی بازی در شیكاگو شروع می شود. بلیستاد می گوید كه موتور بازی بسیار متنوع شده و در عین حال طوری طراحی شده تا گیم پلی لازم را به راحتی اجرا كند.

او می گوید: "هر عملی كه در بازی انجام دهید، با موتور جدید واكنش و عکس العمل كاملاً Real-Time خواهد داشت كه این موضوع به طور كلی یك تغییر نسبت به كارهای قبلی ما است. ما تیم تكنولوژی و تیم گیم پلی جدایی داریم و آن ها را كنار هم گذاشته ایم تا به بهترین نحو روی بازی كار كنند." بلیستاد می گوید كه هوش مصنوعی (AI) كه در Hitman: Absolution به كار رفته، بیشترین زمان ساخت را گرفته و گیم پلی كاملاً حول واكنش های بازیكن می چرخد و از آنجایی كه در هر سناریو حق انتخاب های زیادی وجود دارد، هوش مصنوعی باید در هر لحظه نسبت به انتخاب بازیكن به خوبی عمل كند.

او می گوید: "اگر از هر جهتی به دشمن حمله كنید، آن ها به خوبی واكنش نشان می دهند و اگر با آن ها كاری نداشته باشید، رفتار عادی خود را دارند. بعضی موارد مشابه به GTA در بازی وجود دارند و شباهت هایی مثل بازی های Sandbox هم هستند، ولی خیلی جزئی تر و ریزبینانه تر، چون ما به شدت روی توانایی های شخصیت ها تمركز كرده ایم. اگر به شخصیت ها نزدیك شوید، متوجه می شوید که همه آن ها اسم دارند و همه نقشی در پیشبرد داستان دارند، پس عكس العمل فوق العاده واقعی برای ما خیلی مهم بوده و این مهم ترین اصل این بازی است." برای زنده نشان دادن این شخصیت ها، IO Interactive به هالیوود رفته و برای Hitman: Absolution تعداد زیادی بازیگر سینما و تلویزیون از هالیوود استخدام كرده است.

بازیگران به طور كامل در بازی Capture شده اند و این بدین معنی است كه وقتی کیت کارادین (Keith Carradine) را در نقش بلیک دکستر (Blake Dexter) در حال قدم زدن می بینید، تمام این حركات به طور كامل ضبط شده اند و از یك انیمیشن استفاده نشده است. بلیستاد می گوید: "بلیک دکستر شخصیت خیلی پیچیده ای است. او در ابتدای بازی معرفی می شود و در طول داستان با او بیشتر آشنا می شویم. او تأثیر زیادی در داستان دارد و در بسیاری از سكانس های اساسی بازی حضور دارد." کارادین كه در فیلم جدید Cowboys & Aliens بازی كرده، خود را آماده چالش های ساخت یك بازی كرده است. در بعضی از صحنه های بازی، ما هفت بازیگر را در لباس های Motion-Capture می بینیم كه مشغول ضبط یك سكانس با هم هستند. کارادین می گوید: "بازیگری همیشه بر پایه های ثابتی (اینكه شخصیت خود را بشناسید و حقیقت را بگویید) استوار است. بنا به این موضوع، بازیگری برای Motion-Capture هم هیچ فرقی نمی كند، چه می خواهد فیلم باشد، چه بازی و چه برای تماشاگران به طور زنده."

وقتی بخش بازیگری ضبط می شود، بلیستاد می گوید كه تیم رقم دیوانه واری از آزادی عمل در انجام تغییرات در صحنه ها را داشته اند. وقتی بازیگران به سراغ فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خود می روند، تیم IO كار بازیگری آن ها را ویرایش می كند و تغییراتی در صورت آن ها ایجاد می كند تا بازی سینمایی تری داشته باشند. او می گوید: "ما دوربین ضبط Mo-Cap را حتی در استودیوی خودمان هم داریم تا اگر نیاز شد، صحنه ای را ضبط كنیم و یك لایه دیگر روی كل صحنه های ایجاد كنیم. از آنجایی كه دوربین ما در بازی ثابت نیست، پس این كار خیلی شبیه به فیلم و یا یك سریال تلویزیونی می شود." اینبار ما مارشا توماسون (Marsha Thomason) را هم در نقش دایانا برن وود (Diana Burnwood) داریم. او می گوید: "بازیگران عاشق صداگذاری روی شخصیت های انیمیشنی هستند و این یك رویا برای آن ها است. من عاشق بازی كردن به طور كامل در بازی ها هستم، چون همیشه جدید و جالب هستند." از آنجایی كه IO Interactive به دنبال این است كه مخاطبان بیشتری را برای Hitman: Absolution دست و پا كند، Square Enix بازی را در سال بعد عرضه خواهد كرد.

اینم یه تریلر از این بازی
[http://www.aparat.com/v/d473d250193acc1cb049f2840310c2c413564]

BRINK

farshad بازدید : 31 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
GAME:brink

نام بازی: Brink
پلتفورم : pc
ژانر:اول شخص شوتر
سال انتشار: May 13, 2011
نوع  فایل : دی وی دی کامل
زبان: English
فرمت ایمیج: ISO
ناشر: Valve Corporation
حمایت توسط : Splash Damage , Bethesda Softworks
طراحی : Paul Wedgwood (game director) Neil Alphonso (level design)
متور گرافیکی : idTech 4 (modified)

درجه بندی سنی : PEGI: 16+ , USK: 16+ , ESRB: T
قابلیت آنلاین:دارد

Brink عنوانی دیگر از سری بازی های اول شخص شوتر میباشد که موعد انتشار آن در EU 13 می سال 2011 میلادی میباشد.مفتخریم به عنوان اولین و بزرگترین سایت دانلود ایرانی این بازی فوق العاده زیبا را به صورت رایگان و یک روز جلوتر از موعد انتشار همراه با کرک ارائه کنیم.جالب است بدانید که وظیفه ساخت این بازی بر دوش کمپانی های Splash Damage , Bethesda Softworks بوده است.شرح بازی :بازی زیبای Brink در یک شهر بسیار بزرگ که در جریان یک جنگ داخلی معلق میباشد روی میدهد.منتقدان این جنگ را یک جنگ بی رحمانه میباشد.جالب است بدانید که این شهر یک تجربه ای جدید در امر محیط زیست سالم و زیستگاهی مناسب برای انسان ها میباشد !!! اما نتیجه کاملا بر عکس میباشد. در پی یک اقدام عجیب تمام شهر غرق در آب میشوند و همه چیز بر عکس آن چیزی می شود که تصورش را برای شما به تصویر کشیدیم !!! همان طور که انتظار می رود، ساکنان منطقه Arka نمی توانند مسافت های طولانی را با دیگری طی کنند و یا اینکه  دو کمپ مجزا سکنا گزینند. شهروندان ثروتمند تحت حفاظت کامل امنیتی میباشند.در این میان مردم عادی ضرر می کنند ... . گرافیک این بازی در این موقعیت حرف هایی برای گقتن دارد اما تایید نمی کنیم که بهترین گرفایک را دارد

Brink
سال گذشته بود که Bethesda حسابی در مورد Brink بازی جدید Splash Damgae صحبت کرد که قرار است یک تیراندازی با کمی المان های RPG و البته پاراکور باشد. در E3 امسال دموی قابل بازی Brink در دسترس بود که قسمت های کمی هم از بخش چندنفره در آن قابل بازی بود. اگر بخواهیم خلاصه ای از داستان Brink را توضیح دهیم، به این صورت است که بازی در سال 2035 و شهر مدرن The Ark اتفاق می افتد که تقریبا نمایی از فروپاشی دنیا و درگیر شدن هر حزب و گروه با هم است. گروهک های آزادی خواه با نیروی امنیتی شهر وارد جنگ می شوند و هر کدام قصد دارند کنترل حکومت را به دست بگیرند. در بخش داستانی می توانید بین این دو گروه یکی را انتخاب کنید و در نقش نیروی امنیتی و یا نیروی مقاومت بازی کنید. حتی پس از انتخاب بین این دو گروه شما باید کلاس مورد نظر خود را هم انتخاب کنید. کلاس هایی از قبیل Engineer,Soldier,Operative و Medic هر کدام اسلحه ها و توانایی های خاص خود را دارند. حتی در حین بازی کردن هم می توانید بین کلاس ها سوئیچ کنید و هر مرحله را در نقش شخصی متفاوت با کلاس خاصی پیش ببرید. در هر مرحله با توجه به کارها و ماموریت هایی که باید انجام دهید، بهتر است کلاس مرتبط با آن مرحله را انتخاب کنید و حتی توانایی های خود را در آن بخش Level Up کنید.


farshad بازدید : 50 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


در بازاری که مردم از روی عادت کال دیوتی می‌خرند و بازی می‌کنند، برهم زدن این عادت کار سختی است. اما با رونمایی از بازی Battlefield 3 در “کنفرانس سازندگان بازی‌های کامپیوتری 2011” خیلی‌ها ادعا کردند فقط BF3 می‌تواند کال آو دیوتی را کنار بزند.

EA در سال 2005 بازی “بتلفیلد 2” را منتشر کرد. این بازی گام بزرگی در بازی‌های مولتی پلیر محسوب می‌شد. ویژگی مهم بتلفیلد که حساب آن را از بازی‌های مشابه جدا می‌کند، امکان استفاده از تانک و هلیکوپتر و هواپیما در بازی است. از آن زمان تاکنون نسخه‌های مختلفی از بتلفیلد از جمله Bad Company منتشر شده است، اما در پاییز 2011 بتلفیلد 3 سرانجام بعد از شش سال منتشر می‌شود.

بتلفیلد 3 جزء بهترین بازی‌های مولتی پلیر امسال خواهد بود، اما DICE سازنده سری بتلفیلد این بار حالت داستانی پرفراز و نشیبی را در بازی گنجانده است. داستان بتلفیلد 3 در سال 2014 و در نقاط مختلف جهان از جمله خاورمیانه اتفاق خواهد افتاد.

اما گرافیک بازی بیش از هرچیز توجه بازیکنان و رسانه‌ها را به خود جذب کرده است. بتلفیلد 3 بر پایه موتور گرافیکی Frost Bite 2 ساخته شده که ساخت خود این موتور گرافیکی سه سال طول کشیده است. بسیاری از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند بتلفیلد 3 بهترین گرافیک سال 2011 را خواهد داشت و حتی از کرایسیس 2 هم بهتر خواهد بود.

بتلفیلد 3 آنقدر در همین مرحله از تولید دیدنی از کار درآمده است که یکی از کارکنان Infinity Ward، یکی از سازندگان سری کال آو دیوتی اعلام کرد بتلفیلد گرافیک بهتری از “مادرن وارفر 3” خواهد داشت. دمویی که از این بازی منتشر شده است ظرفیت بازی بتلفیلد 3 و موتور گرافیکی آن را نشان می‌دهد. انیمیشن بازی نرم و روان است و حداقل در دموی بتلفیلد 3 خبری از افت سرعت حرکت فریم‌ها نیست. حرف زدن، راه رفتن، دویدن و واکنش شخصیت‌ها بیش از هر بازی دیگری به واقعیت نزدیک شده و در کل همه چیز خیره‌کننده است. البته طبیعی است که نسخه PC بازی خوش آب و رنگ تر از نسخه PS3 و Xbox 360 خواهد بود.

برخلاف بتلفیلد 2، در قسمت جدید بازی می‌توانید سینه خیز روی زمین دراز بکشید. علاوه بر این اگر هم‌تیمی‌تان زخمی شد، می‌توانید خود را به او برسانید و نقطه امنی برای مداوای او پیدا کنید. هدف‌گیری بازی هم مانند کال آو دیوتی است، به طوری که وقتی اسلحه را سوی دشمن نشانه می‌گیرید، دوربین کمی زوم می‌شود تا دقیق‌تر هدف‌گیری کنید. در قسمت پایانی دمو شخصیت اصلی کنار اتومبیلی پناه گرفته و یکی از هم‌تیمی‌هایش به او می‌گوید دشمنی را که طبقه دوم یکی از خانه‌های دور و اطراف کمین کرده هدف قرار دهد، اما در همان لحظه یک موشک آر پی جی به اتومبیل برخورد می‌کند و شخصیت بازی از پی قدرت انفجار اتومبیل به عقب پرت می‌شود. همه چیز در بتلفیلد 3 به واقعیت نزدیک شده است و در عین حال سازندگان بازی در واقع گرایی بازی زیاده‌روی نکرده‌اند.

پاییز امسال دنیای بازی‌های تیراندازی اول شخص با انتشار بتلفیلد 3 جان تازه‌ای خواهد گرفت.




 

[http://www.aparat.com/v/d0812edf466bc20c650b452513b583e713382] 

farshad بازدید : 21 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در اینکه سری بازی های Call of Duty طرفداران زیادی دارند و Activision این سری از بازی ها را به عناوینی پولساز تبدیل کرده، شکی نیست. در حالیکه کاملاً مشخص بود Modern Warfare 3 امسال راهی بازار می شود، شایعات زیادی درباره این بازی به راه افتاده بود که مدتی پیش به حقیقت پیوستند و از این بازی رونمایی شد. کمپانی Activision برای معرفی این بازی همایشی را در آمریکا ترتیب داد تا خیلی ها بتوانند  MW3 را برای اولین بار مشاهده کنند. بازی همچنان ماجرای حمله به آمریکا و کشورهای اروپایی را که در نسخه های قبل به آن اشاره شده بود، دنبال می کند و درست از آن تپه ای شروع می شود که Modern Warfare 2 در آنجا به پایان رسید.

در این نسخه، جنگ سختی بین آمریکا و روسیه در گرفته و کار به جایی رسیده که نیروهای روسی وارد خاک آمریکا شده اند. در سومین شماره از سری بازی های Modern Warfare چند مکان جدید به چشم می خورند که انگشت Call of Duty به سمت آن ها نشانه رفته است. اینبار شاهد جنگ در کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا هستیم. دمویی که Activision برای این بازی آماده کرده بود، به دو مرحله تقسیم می شد. قسمت اول در آمریکا بود، جایی که نیروهای روسی قصد دارند اعلام کنند که قدرت برتر دنیا هستند. همان طور که انتظار داشتیم، بازی از جای بسیار مرموزی شروع شد و کسی نمی دانست که چه اتفاقاتی رخ داده که بازیکنان هم اکنون در این قسمت قرار دارند.

زمانی که یک هلیکوپتر بالای سر بازیکنان به پرواز درآمد و از آسمان به سمت آن ها تیراندازی کرد، درگیری ها آغاز شدند. در این لحظه تنها چیزی که اهمیت پیدا می کرد، نجات یافتن از تیرهای هلیکوپتر بود. بازیکنان باید با سرعت به سمت ساختمان های پیش رویشان حرکت می کردند و وارد آن ها می شدند. در این صحنه، لحظه ای استراحت، باعث کشته شدن شخصیت بازی می شد. پس از پشت سر گذاشتن این قسمت و دیالوگ هایی که توسط شخصیت جدیدی به نام سندمن (Sandman) گفته شد، بازیکنان دوباره خود را برای درگیری دیگری آماده کردند. در صحنه دیگر، نیروهای دشمن در حال حرکت بودند و شخصیت های بازی باید با حرکات زیگزاگی از پشت اتوموبیل های آتش گرفته، رد می شدند.

کوچکترین جلب توجهی باعث تیراندازی نیروهای دشمن می شد. سپس، هیلکوپتر دشمن دوباره پیدا شد و برفراز یک ساختمان سیمانی باریک پرواز می کرد. این ساختمان قدیمی، تنها جایی بود که یک پرچم آمریکا روی آن قرار داشت. زاویه دوربین به صورتی طراحی شده بود که این صحنه یادآور حادثه 11 سپتامبر باشد. بازی دوباره به میدان جنگ بازمی گردد و صحنه تازه ای را به نمایش درمی آورد. دیگر زمان پنهان کاری به پایان رسیده و بازیکنان باید خود را برای یک درگیری جدی آماده کنند. در این قسمت مبارزه ها به تیراندازی هایی از فاصله دور خلاصه می شدند. چیزی که سری بازی های Call of Duty با آن آشنایی کامل دارند. ابزاری که در محیط بازی قرار گرفته بودند، مبارزه ها را بسیار آسانتر کرده بودند.

سلاح جنگی ای که بازیکنان در اختیار داشتند، یک دوربین جدید داشت. در این دوربین نقطه قرمز رنگی وجود داشت که به وسیله آن می شد به دشمنان بهتر تیراندازی کرد. نارنجک های نوری و Nine-Bang جدیدی که در بازی قرار گرفته بودند، از دیگر امکاناتی بودند که بازیکنان می توانستند در جنگ ها از آن ها استفاه کنند. حالت جدیدی از توپ خانه هم در MW3 به نمایش درآمد که XM25 نام داشت. یک نوع نارنجک Airburst که می شد آنرا همانند Snipe حمل کرد هم در بازی وجود داشت. بازی به جای حساسی رسیده بود و نیروهای دشمن بازیکنان را محاصره کرده بودند. بازیکنان باید خود را میان اتوموبیل ها مخفی می کردند تا بتوانند به سمت دشمن تیراندازی کنند.

حرکت در میان اتوموبیل ها تا زمانی کارآمد بود که بازیکنان خود را به طبقه تجاری ساختمان بورس نیویورک رساندند. البته در اینجا فقط جان انسان ها بود که تجارت می شد، چرا که دیگر نیروهای روسی همه را از بین برده بوند. با به گوش رسیدن فریادهای کسی که به روسی صحبت می کرد، همه چیز شکل تازه ای به خود گرفت و نیروهای روسی از همه جا به سمت ساختمان حمله کردند. بازیکنان در این قسمت، راه چندانی پیش رو نداشتند و باید سریع تصمیم می گرفتند. سرانجام گروه آن ها راهش را به سمت پشت بام در پیش گرفت. اینجا یکی دیگر از قسمت های هیجان انگیز بازی بود. صدای تیراندازی از دور به گوش می رسید و بازیکنان باید با سرعت زیادی به سمت پشت بام حرکت می کردند.

زمانی که به بالای ساختمان رسیدند، خود را میان دیش ها و بلندی هایی که روی پشت بام قرار داشتند، پنهان کردند. اینجا بود که بازیکنان باید برای از بین نیروهای دشمن در قسمت های مختلف C4 کار می گذاشتند. پس از این کار، رهبر گروه درخواست نیروی کمکی کرد، اما ساختمان های بلندی که در این منطقه وجود داشتند، جای خطرناکی به وجود آورده بودند. نیروهای دشمن کم کم در حال نزدیک شدن بودند و صدای تیراندازی آن ها به گوش می رسید. یکی دیگر از نفرات تیم، لپ تاپی را به همراه داشت و به وسیله آن درخواست Predator Drone Strikes کرد. بعد از مدتی موشک هایی از آسمان به زمین برخورد کردند و بسیاری از سربازهای دشمن از بین رفتند.

پس از این اتفاق، نیرهای کمکی هم از راه رسیدند و تیم سوار هلیکوپتری شد که برای نجات آن ها آمده بودند. این بازی موش و گربه ای پس از نابودی آن ساختمان خاتمه پیدا کرد. سری بازی های Call of Duty همیشه صحنه های زیادی از نبردهای نزدیک به همراه دارند که در بخش های مختلفی به نمایش درمی آورند، اما این موضوع باعث نمی شود که سازندگان از قرار دادن چنین صحنه هایی در بازی دست بردارند. مرحله بعدی بازی، در آسمان بود. اینبار بازیکنان بر فراز لندن پرواز می کردند. از آسمان، کامیون هایی دیده می شدند که بر اساس اطلاعات بدست آمده، سلاح حمل می کردند. برای اینکه واقعاً مشخص شود که این کامیون ها دارای سلاح هستند، تنها یک کار باید انجام داد و آن هم تیراندازی به سمت سربازهایی بود که در اطراف آن قرار داشتند.

در این مرحله بازیکنان در نقش یکی از سربازان سازمان SAS قرار می گرفتند. در این حالت، هم نیروهای خودی روی زمین فعالیت می کردند و هم هواپیمایی در آسمان منتظر تأیید اطلاعات بود تا کامیون ها را از بمباران کند. بازیکنان در شب حرکت می کردند و سلاح های بی صدا در اختیار داشتند تا توسط دشمن شناسایی نشوند. آن ها به کامیون های مورد نظر رسیدند که خالی بودند. دوباره به جستجو پرداختند، تا اینکه توانستند کامیونی که محموله مورد نظر را حمل می کرد، پیدا کنند. آن ها می توانستند آن را نابود کنند، اما بجای این کار، سوار آن کامیون شدند تا به محل اصلی نگهداری سلاح ها برسند و همه چیز را با هم از بین ببرند.

با آن تریلری که به نمایش درآمد، نمی گوییم Modern Warfare 3 ما را تحت تأثیر قرار نداد، اما برای بازی ای که نماد موفقیت در صنعت بازی و سرگرمی است، این عنوان قدرت نمایی خیره کننده ای در این تست به نمایش نگذاشت. شاید مبارزه در نیویورک و دیگر شهرهای اروپا بسیار هیجان انگیز باشد، اما در مقایسه با بازی Black Ops که چیزهای جدیدی از ویتنام را به نمایش درآورد، جالب نبودند. سری بازی های Call of Duty به برندی تبدیل شده اند که بخش داستانی و چندنفره آن ها همه را جذب خودش می کنند و در نمایش MW3 هم این موضوع کاملاً مشخص بود. اما این بازی نیاز دارد که چیز جدیدی را ابداع کند. Call of Duty: Modern Warfare 3 در تاریخ 8 نوامبر راهی بازار خواهد شد و در E3 امسال هم نمایش های جدیدتری از این عنوان منتشر می شود.

اینم یه تریلر باحال

[http://www.aparat.com/v/8eb0a23b70975a5e167147f4b0a881b614676]

farshad بازدید : 29 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بازی:dirt3

امروز اگر از کسی بپرسیم که چند بازی اتومبیلرانی را نام ببر مطمئنا Dirt 3 جزو بازی هایی است که او نام خواهد برد. Dirt همواره بهترین بازی در سبک رالی بوده و همیشه هیجان را برای گیمر ها به ارمغان آورده. Codemasters امسال هم Dirt 3 را منتشر کرد و بسیار موفق بود. زیرا Dirt 3 تنها یک بازی رالی نیست. ادامه را بخوانید تا بیشتر در مورد این شاهکار بدانید.


 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.
http://myup.ir/images/64627597361707912625.jpg


 

گرافیک


 

9. گرافیک بازی واقعا عالیست. البته گرافیک خوب در بازی Dirt چیز عجیبی نیست. اما Dirt 3 از لحاظ بصری خیلی به واقعیت نزدیک شده است. هر جسم میتواند بر محیط تاثیر بگذارد و محیط نیز متقابلا بر آن تاثیر خواهد گذاشت. این قانون فیزیک را همه ما میدانیم اما این دقیقا همان چیزی است که در Dirt 3  تجربه میکنیم. همه ی اجزا ی محیط از جمله بلوکه ها ، گل و خاک ، برف و اب و... بر ماشین تاثیر میگذارند و ماشین هم متقابلا به آنها اثر میگذارد. مثلا با برخورد ماشین به یک بلوکه علاوه بر اینکه ماشین خراش پیدا میکند (یا بدتر) رنگ و اثری از ماشین هم بر روی بلوکه باقی میماند.طراحی ماشین ها واقعا عالی است. تخریب پذیری محیط و بازی نیز به بهترین نوع صورت گرفته است. شما در محیط های مختلفی مسابقه میدهید مثل بیابان ، خیابان ، جنگل و... و همه ی این محیط ها به خوبی طراحی شدند. بعضی مسابقه ها در شب و بعضی در روز هستند. همچنین ممکنه که بازی در هوای آفتابی ، ابری برفی یا حتی بارانی باشه.  طراحی درختان اطراف بسیار خوب و متناسب با محیط انجام شده است.


 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.
http://myup.ir/images/80726769678897216438.jpg


 

صداگذاری و موسیقی


 

10. موسیقی هایی که در بازی پخش میشوند ، بسیار خوب و متناسب با محیط و مسابقه هستند. تمامی موسیقی ها نیز لایسنس آن ها خریداری شده است. صداگذاری روی ماشین ها دقیقا مانند همان ماشین انجام شده است. صدای ماشین ها در سطوح مختلف متفاوت است و هیچ فرقی با واقعیت ندارد. در بازی با برخورد برف یا باران به ماشین ، صدای آن نیز شنیده میشود. در این بازی صدای همه جزئیات محیط شنیده میشود. هر وقت که از کنار تماشاگران عبور میکنید ، صدای تشویق آن ها را میشنوید و جالب اینجاست که با بوق زدن شما آنها نیز واکنشی از خود نشان داده و فریاد میکشند. در طول بازی مشخصات مسیرتان را نیز میشنوید و مثلا میفهمید که در جلوی شما چه جور پییچی و با چه شدتی وجود دارد.


 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.
http://myup.ir/images/09785988654449346714.jpg


 

گیم پلی


 

9.5. در ابتدای بازی شما باید نام ، نام خانوادگی و کشور خود را انتخاب کنید. متاسفانه کشور ایران جزو این لیست نیست. قبل از هر مسابقه ای مشخصات آن مسابقه و مسیرش برای شما نمایش داده میشود. وبعد از آن  باید از بین تیم هایی که برای شما نمایش داده میشوند یک تیم را انتخاب کنید. هر تیم ماشین خاصی دارد و تیم های بهتر ماشین های بهتری نیز به شما میدهند. قبل از هر مسابقه میتوانید ماشین را مطابق میلتان تنظیم کنید. با برنده شدن در مسابقات و پیشرفت شما تیم های بهتری نیز به شما پیشنهاد میدهند. این تیم ها نیز همگی لایسنس شده اند. بعد از مسابقه نیز میتوانید فیلم مسابقه تان را در یوتیوب آپلود کنید و یا آنرا مشاهده کنید. در طول بازی اگر دنده را روی اتوماتیک تنظیم کرده باشید ، مشاهده خواهید کرد که دقیقا به موقع دنده عوض میکند و سر پیچ ها هم به موقع دنده را معکوس یکند. در محیط های مختلف کنترل ماشینتان نیز تغییر میکند مثلا در بیابان های کنیا سخت ترین کار شاید دور زدن سر یک پیچ تند باشد. اما متاسفانه خراب شدن ماشین تاثیری بر کنترل آن ندارد. Dirt 3 فقط یک رالی نیست. در بازی مسابقاتی از قبیل Head 2 Head ، Land Rush و انواع رالی  و همچنین مسابقات نمایشی از قبیل Drifting ، Smash Block ، Spin و... وجود داردند که خیلی خیلی جذاب و سرگرم کننده هستند. شما میتوانید در پارکینگتان تمامی این حرکات را برای سرگیمی انجام دهید و حتی امتیاز هم کسب کنید. این نوع حرکات نمایشی را در طول بازی خواهید آموخت. یکی از مشکلات گیم پلی این است که بازی کمی ساده شده است و برنده شدن در مسابقات کار خیلی سختی نیست که کمی از هیجان بازی میکاهد. همچنین تایم مسابقه به طوری تنظیم شده که خیلی حوصله تان سر نرود. چیزی که فراموش کردم بگم اینه که در این بازی هم ماشین های زیادی وجود دارد که همگی لایسنس شده اند. بخش مولتی پلیر بازی هم خیلی خوب و جذابه. علاوه بر اینها بخش Single Player هم خیلی خوب طراحی شده که شما میتونید در این بخش خودتون یه مسابقه تنظیم کرده واونو انجام بدین.


 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.
http://myup.ir/images/19290083128180216460.jpg

 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.
http://myup.ir/images/35081867490506895782.jpg


نمره من : 9.5
نویسنده : فرشاد ایزدپرست

farshad بازدید : 33 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

درود بر شما کاربران دوست داشتنی وبلاگ اسیسین...این بار خواستم بازی l.a.noire رو نقد کنم و امیدوارم شما این نقد رو بخونید و از آن استفاده ی کافی بفرمایید...

 

 

 

نقد و بررسی بازی l.a.noire

 

 

 

داستان

 

 

 

Cole phlps یک سرباز قدیمی است که وارد بخش traffic و... و مسائل قتل و جنایات دوره ی حول 40 رخ می دهد...بازی از کتاب بسیا معروف نویسنده ی بزرگ جیمز الروی(james ellroy)  الهام گرفته شده است..بازی به راستی روایتگر یک داستان غنی و زیباست به طوری که هر تیکه از مکالمات آن میان npcها (شخصیت های بازی) مهم بوده و کمک به سزایی به حل پرونده ها می کند...همان طور که اشاره شد داستان بازی از کتاب نویسنده ی معروف جیمز الروی که نام آن(l.anoire و l.a.confidential) هست الهام گرفته شده استر که خود مک نامارا(نویسنده و کارگردان بازی) به آن اشاره کرده بود؛پس بر این اساس،تمامی پرونده ها و اماکن بازی براساس وقایع آن سال ها یعنی دهه ی 40تا50 اتفاق افتاده است...برای مثال در یکی از مراحل شما مسئوول حل پرونده ی مشکوکی هستید و باید از فردی بازجویی کنید؛اگر موفق از بازجویی بیرون آمده{یااز همان اتاق(interview) ) مورد تشویق رئیس خود قرار می گیرید اما اگر بازجویی درست نکنید و نتیجه ی درست نگیرید، با یکی سرکوفت از شما پذیرایی می شود؛به طور مثال رئیس این سجمله را با عصبانیت بازگو می کنم:"تو منو ناامید کردی پسر..." اگر شما بازی را حس کنید،جذابیت بازی چندین برابر می شود؛بازی در بخش داستانی هیچ کم و کاستی ندارد...

 

 

 

گرافیک

 

بازی دارای یکی گرافیک خوب است؛ طراحی چهره ی شخصیت های بازی براساس واقعیت است و با واقعیت هیچ تفاوتی ندارد.چرا؟ چون این اولین بازی است که از تکنولوژِی motion scan استفاده می کند؛motion scan یک نسخه ی ارتقا یافته ی motion capture هست که البته تنها می توان از آن برای حرکات صورت شخصیت ها استفاده کرد نه برای حرکات و بدن!motion scan این اجازه رو به سازندگان می دهد که تمام نکات ریز و جرئیات ریز صورت را با 40فریم بر ثانیه گرفته و به مانیتور انقال دهد و این تنها مزیت آن نیست،بلکه هنگام صحبت،کاملا کلمات با حرکت و حالت دهان مطابقت دارد که که این خود به بازی روح می بخشد...حرکات بدن با استفاده از همان motion capture کلاسیک انجام گرفته و دارای انیمیشن های مخصوص است...طراحی محیط با این که همان تصویر شهری است که از عکس های واقعی آن زمان بهره گرفته شده،با این حال کیفیت خوبی ندارد و آنچنان که باید گیرا نیست اما این حس را به وجود می آورد که واقعا در یک دوره ی قدیمی به سر می برید؛بافت ها معمولا دیر load می شوند و بعضی از بافت های پرجزئیات در کنار بافت های کم جزئیات قرار گرفته اند که آن طور که باید خوب نیست...طراحی شخصیت ها فوق العاده هست و واقعا نقص خاصی ندارند؛نورپردازی بازی هم بد نیست اما می توانست بهتر باشد...هنگام باران زمین خیس و لغزنده می شود و واقعا در این زمان طراحی جزئییات و خیسی محیط کاملا شفاف است و به خوبی طراحی شده اند...

 

این بازیگر و چهره ی وی در بازی(شباهت بی نظیر و تحسین برانگیز) =با استفاده از motion scan

 

اینجا را کلیک کنید تا این تصویر را در اندازه واقعی آن ببینید.

 

گیم پلی

 

 

 

بازی شامل چند نوع ژانر می شود؛ بازی دارای اکشن(هر چند کم)،بازجویی از مضنونین،جستجو در محیط و پیدا کردن شواهد و مدارک در صحنه ی جرم و... و همچنین رانندگی و مبارزات تن به تن و تعقیب و گریز به صورت پیاده و به وسیله ی ماشین در خیابان های شهر لس آنجلس می شود؛اکشن بازی بسیار خوب خوب است اما بخش تن به تن آن محدود است و پس از مدتی تکراری می شود.بازجویی از مضنونین و npc ها به خوبی یا به عبارتی به زیبایی شکل گرفته به طوری که حس می کنید یه پلیس واقعی هستید و شامل 3گزینه می شود:1-صحیح2-شک و ابهام3-دروغ...شما با توجه به مدارک و شواهدی که از طریق محیط و گشت و گذار در آن و همچنین صحبت با npc ها به دست آورده اید،باید تصمیم بگیرید که آیا مضنون دارد دروغ می گوید و یا راست؛شما می توانید با استفاده از دفترچه ی خود مدارک را بازدید کرده و اگر فردی را متهم به دروغ گویی کرده اید،با ستفاده از آن مدارک بهش ثابت کنید که او دروغ می گوید؛به یاد داشته باشید،بدون مدرک هرگز نباید فردی رو متهم به دروغ گویی کنید چون این گونه اعتبار شخصیت اصلی ا زیر سوال برده و با برخورد خشن و عصبانی مضنون روبه رو خواهید شد.اما moyion scan فقط فواید آنبه بخش گرافیک ختم نمی شود،بلکه در گیم پلی هم تاثیر خواهد گذاشت؛چگونه؟به این صورت که پس از اعتراف یک مضنون (حالا یا درست یا دروغ) چهره ی طرف مقابل حالتی نگران و پراضطراب به خود می گیرد و در اینجا شما می فهمید طرف در حال دروغ گویی هست اما همین بخش هم دارای اندک مشکلات است که قابل چشم پوشی است.بخش open-world بازی هرگز مانند عناوین gta و mafia  نیست چرا که شما نمی توانید در خیابان بی دلیل اسلحه در آورید و به قتل عام بپردازید،بازی این اختیار را به شما می...دهد که به دنبال سرنخ بگردید در یک شهر بزرگ اما هرگز نمی گذارد که بی دلیل کاری را خلاف قوانین انجام دهید...بازی به طور کل بخش اکشن به خصوص شوتر بسیار کم دارد؛اما گاهی اوقات از رادیو صدایی به گوش می رسد برای مثال"در خیابان فلان،فلان اتفاق افتاده و یکی از نزدیک ترین پلیس به آن منطقه،به آنجا رود"و در زمان شما با فشردن دکمه ی مورد نظر می توانید به ماموریت فرعی بروید و معمولا در این بخش ها،می توانید به بخش شوتر برسید و از این لحاظ بازی برای دوست داران بازی های شوتر هم خوب هست.اما مهمترین کار در این بازی حوصله داشتن است و باید به بازجویی افراد و پیدا کردن شواهد بپردازید.هوش مصنوعی npc ها هم دارای نوسان است و نامتعادل است و آن قدر که باید خوب نیست...در مجموع این بخش،آنقدر بر حل مدارک اصرار می شود و تاکید می شود که بازی پس از مدتی کمی جذابیت خود را از دست می دهد،اما در کل این بخش به خوبی در بازی جای گرفته استحال کنید

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 39
  • بازدید کلی : 1,890